Sunday, December 20, 2009

Apa kata Sheikh Dr Yusuf Al-Qardawi...

Bersempena dengan sambutan Maah Hijrah 1431, dengan tema tahun ini iaitu ‘Memantap Ukhuwwah, Memperkasa Ummah’, kerajaan Malaysia telah mengurniakan Tokoh Maal Hijrah 1431 untuk anugerah peringkat antarabangsa kepada Pengerusi Kesatuan Ulama Sedunia, Prof Dr Yusuf Abdullah Al-Qaradawi.

Sempena kedatangan beliau ke Malaysia, Sahibul Fadhilah Sheikh Dr. Yusuf Al-Qaradawi telah menyampaikan pidato perdana beliau sempena Sambutan Awal Muharram di Masjid Negeri Shah Alam semalam Sabtu 02 Muharram 1431 / 19 Disember 2009.

Kehadiran jemaah yang begitu ramai membuktikan betapa unggul dan hebatnya ulama' tersohor dunia Islam hari ini.

Walaupun terdapat usaha pihak tertentu untuk menggagalkan ceramah perdana tersebut namun dengan izin ALLAH majlis tersebut berjalan dengan baik.

Sheikh Dr. Yusuf Al Qordawi memulakan ucapan dengan menceritakan persahabatan yang terjalin diantara beliau dengan seorang pemimpin muda Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) ditahun 70an.
Bagaimana pemimpin ABIM tersebut terus memelihara silaturrahmi mereka, walaupun sudah menjadi pemimpin besar negara, pemimpin tersebut terus berhubungan dengan beliau dan beberapa kali mengadakan pertemuan samada dengan menjemput beliau ke negara ini ataupun di luarnegara.
Apablia pemimpin itu dijatuhkan dan di 'aibkan, Sheikh Dr. Yusuf Al Qordawi menceritakan bagaimana beliau terus menerus berhubungan dan mendoakan pemimpin tersebut, sehinggalah pemimpin tersebut dibebaskan daripada penjara. Kini beliau terus dengan silaturrohmi bersama pemimpin tersebut.
Pemimpin yang beliau maksudkan ialah DATO' SERI ANWAR IBRAHIM!

Selanjutnya...

Aai: Insan ini dikenali dan dihargai diluar negara. Tapi sayang angkara fitnah dan iri-hati, beliau begitu dibenci oleh pihak BN...

No comments:

Post a Comment