Thursday, November 26, 2009

Drama TV Hong Kong - Kisah Pembunuhan Altantuya




Bekas wartawan Susan Loone mengatakan bahawa Hong Kong akan menghasilkan sebuah drama siri bertajuk “Ulaanbaatar, Paris, Kuala Lumpur” berdasarkan pemberitaan seorang wartawan Perancis, Arnaud Dubus tentang pembunuhan Altantuya dari akhbar La Liberation.

Arnaud Dubus wartawan yang berpengkalan di Bangkok, Thailand telah membuat kajian mengenai kes pembunuhan berprofil tinggi tersebut dan pernah ke Kuala Lumpur, Mongolia dan Perancis untuk melengkapkan kajiannya. Dalam tulisannya yang bertajuk The Altantuya Shaaribuu’s Case : How and why she was killed? beliau telah mendedahkan bagaimana Azilah Hadri memberitahu Sirul Azhar Umar bahawa mereka akan mendapat bayaran sekitar RM 50,000 – RM 100,000 untuk “menyelesaikan” Altantuya.

Utk membaca Hasil siasatan wartawan Perancis, Arnaud Dubus, klik kat sini.

Dalam drama siri emas itu nanti, watak Altantuya akan dimainkan oleh Sonija Kwok, Najib Tun Razak oleh pelakon veteran Kwok Fung, Razak Baginda oleh Bill Chan Sek Sau dan Rosmah Mansor oleh Rebecca Chan.

Drama bersiri terbitan TVB Hong Kong ini dirancang untuk ditayangkan dlm siaran drama siri emas pada tahun 2010 nanti.

Kita tungguu.......

Utk berita selanjutnya, klik di sini.

Aai: Apasal TVB Hong Kong sampai begitu berani buat cerita kisah pembunuhan Altantuya sehingga mencemarkan imej Najib Razak? Kenapa Najib tak berani nak saman pertuduhan wartawan Perancis tsb yg mengaitkan dirinya dgn pembunuhan Altantuya utk bersihkan nama beliau? Jika di saman, sudah tentu perbicaraan akan diadakan di luar negeri di mana sistem kehakimannya adalah benar-benar bebas dan sudah tentu bukti-bukti akan dibawa ke mahkamah...Adakah Najib takut? Lu Pikir la sendiri...

No comments:

Post a Comment