Thursday, March 18, 2010

Pendedahan YB Zaharin di Parlimen


Semasa berucap di Parlimen kelmarin Zaharin mendedahkan:
  1. Dia diyakinkan yang wakil rakyat Barisan Nasional (BN) yang akan lompat parti lebih daripada mencukupi.
  2. Dia diberitahu kononnya Yang di-Pertuan Agong sedang menunggu di Istana Negara untuk memberi perkenan kepada pakatan pembangkang untuk membentuk kerajaan. Malah Yang di-Pertuan Agong dikatakan merestui YB Permatang Pauh sebagai Perdana Menteri keenam.
  3. Dia jugak dimaklumkan yang tentera pun merestui dan menyokong plan tu.
Raja Petra kata, Zaharin tak berbohong, cumanya dia tak cerita perabih plan peralihan tu. Raja Petra hari ni mendedahkan secara keseluruhan plan yang sebenarnya dalam Malaysian Today.

Raja Petra dedahkan sebenarnya calon PM bukan Anwar Ibrahim tapi orang lain. Sapa orang tu tak pulak Raja Petra dedahkan. Orang tu orang Umno dan orang tu bukan Najib.

Raja Petra jugak mendedahkan plan tu melibatkan banyak pihak termasuklah Special Branch dan dan Military Intelligence. Dr. Mahathir mungkin pun terlibat sama dan mungkin sebagai 'mastermind'. Agenda utama dalam plan tu adalah untuk menggulingkan PakLah dan memastikan Najib tidak jadi pengganti PakLah.

Tapi, kesudahannya plan tu tak berjaya bila calon PM tu tak setuju dengan cadangan Dr. Mahathir supaya diujudkan 'Majlis Presiden' yang Dr. Mahathir sendiri akan jadi pengerusi dan Perdana Menteri akan jadi semacam boneka kepada Majlis tu,

Kalau nak tau lebih tepat dan terpeinci plan tu dan cerita penuh. Boleh baca di Malaysia Today.

(Petikan diatas diambil dari blog Cenangau)

No comments:

Post a Comment